High places - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Laurien Eggens - WaarBenJij.nu High places - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Laurien Eggens - WaarBenJij.nu

High places

Door: Laurien

Blijf op de hoogte en volg Laurien

06 Februari 2014 | Australië, Melbourne

Mijn eerste reisverslag vanuit Melbourne, Australië en nu is het de bedoeling dat er meer gaan volgen..;)

Op 4 februari 2014 was het dan zover het avontuur kon beginnen! En dus op weg naar Schiphol omdaar door vriendinnen en familie uitgezwaaid te worden.Echt zo lieff en ik kan zeggen dat hielp wel tegen het afscheid nemen want ik ben daar gewoon niet goed in maar dat was al opgemerkt geloof ik...

Eenmaal het vliegtuig te hebben gevonden ging het allemaal wel soepel. De eerste stop was in Kuala Lumpur. Deze duurde maar een half uurtje en was puur om te tanken en te wisselen van crew. Iedereen moest het vliegtuig verlaten dus ik dacht ik ga even een bezoek brengen aan het toilet want in het vliegtuig vond ik het nou ookal niet zo'n succes. Doe de deur open van het eerste de beste hokje hurk wc's... Ohja daar had ik even niet aan gedacht dus eigenlijk is zo'n toilet in het vliegtuig toch nog echt zo slecht nog niet:p

Daarna vloog ik van Kuala Lumpur naar Jakarta. Op het vliegveld aangekomen stond er een medewerker van dat vliegveld met een bordje met mijn naam en nog een naam op ons te wachten. De andere passagier bleek een aardige jongen te zijn. Als eerst moesten we samen met de medewerker naar een balie waar naar onze paspoorten werd gekeken en wat er nou echt de bedoeling van was weet ik nog steeds niet want na een kwartier was blijkbaar alles 'oke' en niks veranderd. De jongen, die trouwens ook een naam heeft namelijk 'Joseph' en ik hadden bedacht dat we angezien de zelfde eindbestemming hadden besloten we de komende tijd maar samen door te brengen en dat gebeurden dan ook.

Uiteindelijk was het dan zover en kon de vlucht beginnen vanJakarta naar Melbourne. Om 09:00 AM (aus tijd) kwamen we aan op het vliegveld. ik was toch niet heel relaxst vanwege de strenge douane. Uiteindelijk was er niks aan de hand en kon ik zonder problemen doorlopen. Ook bij Joseph was er geen probleem. Daarna was het tijd om afscheid te nemen en kon het volgende echte avontuur gaan beginnen..

John en Aria stonden al op me te wachten en zijn we eerst naar hun huis gegaan. Na even een beetje bij te zijn gekomen had ik een prepaid kaartje nodig van hier en zonnebrand! Ook hebben we gelijk vlees gehaald voor de 'aussy bbq'. Die trouwens erg goed was en kwam ook anderen van de familie eten wat erg gezellig was:)

Morgen met John en Aria naar Healesville om onder andere kangaroes te zien en te voeren....

  • 06 Februari 2014 - 12:24

    Dave Peer:

    Klinkt goed Laurien, veel plezier daar!

  • 06 Februari 2014 - 12:35

    Kim:

    klinkt vet!!

    veel plezier xx

  • 06 Februari 2014 - 14:49

    Tante Jo!:

    Nou je eerste date is wel al heel snel een feit, nog geen 24 uur onder #moederdegansvleugels weg en je hebt al sjans.... ben trots op je

  • 06 Februari 2014 - 15:00

    Flora:

    Hi schatje, ik zit op kantoor en heb Jelena net je reisverhaal voorgelezen. Je hebt d ehartelijke groetjes van haar. We zitten net even aan de thee. Ik vond het heerlijk je vannacht (01:00) al op de skype te zien en je was zooooo relaxed. Heerlijk om te zien! Vanochtend alweer geskyped. Volgens mij dacht je dat ik niet uit mzelf zou wakker worden en dat je de wekker bent. Nee dus. Ik heb m' n eigen wekker dus die grap kun je achterwege laten :) . Super dat je vandaag al naar de kangaroes gaat. Doe de family de hartelijke groetjes en geniet! Nog met Joseph iets afgesproken? :) Misschien kun je na Australie een poosje naar Frans-Canada of Frankijk om Frans te gaan leren :) You'll never knooooooow.
    Liefs en kusjes van Gerrit (echtw aar!) en mij :) :) :)

  • 06 Februari 2014 - 15:33

    Sabrina:

    Super om je te kunnen volgen. Leuk! Heel veel succes en plezier!
    Groetjes van ons....

  • 06 Februari 2014 - 16:37

    Elaine:

    Leuk om je reis zo te kunnen volgen. Groeten aan de family en veel plezier!!

  • 06 Februari 2014 - 20:13

    Ome Nico:

    Hè Laurien. De reis naar een "een nieuwe wereld" is begonnen. Door alle emoties zul je vast een hoop mooie woorden vergeten zijn, maar nogmaals: geniet van deze periode en we zullen zeker je dagboek blijven volgen / lezen ( mits je er steeds iets op zet natuurlijk

  • 07 Februari 2014 - 22:50

    Alie En Gies:

    We zijn blij om te horen dat het goed gegaan is met de reis naar Australië . Wat een avontuur en dan ook nog eens een leuke medereisgenoot getroffen! We hebben al diverse malen geprobeerd om jou via Skype te bereiken, maar volgens ons lig jij nog steeds te slapen wanneer wij naar jou bellen! Laat gauw iets van je horen en wij zijn apetrots op jou !!! Liefs van Alie en jouw grootste fan , tot gauw.

  • 13 Februari 2014 - 04:01

    Laurien Eggens:

    Iedereen bedankt voor de lieve racties tot nu toe is het helemaal leuk!:D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laurien

Het is zover ik ga naar Down Under!! En dit gaat gebeuren omdat ik voor minimaal 6 maanden als Au Pair aan de slag ga bij een gezin aan de rand van de stad Sydney.Het gezin bestaat uit moeder Mel & vader Saul en hun drie jongens Ethan (9), Casey (7) & Tyler (5). Ik moet dan ook zeggen dat ik heel erg veel zin heb om te beginnen bij mijn 'nieuwe' gezin. Maar daarnaast natuurlijk ook om nieuwe mensen te ontmoeten, familie te bezoeken en niet te vergeten veel plezier te kunnen maken in Australie!

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 20355

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 23 Augustus 2014

Australië

Landen bezocht: