Hey, soul sister - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Laurien Eggens - WaarBenJij.nu Hey, soul sister - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Laurien Eggens - WaarBenJij.nu

Hey, soul sister

Door: Laurien

Blijf op de hoogte en volg Laurien

08 Februari 2014 | Australië, Melbourne

Ik zal beginnen bij het begin dat is wel zo handig;)...

Gister ben ik samen met John & Aria naar Healesville geweest. De dag begon met een bezoek aan een soort dierentuin met voornamelijk dieren uit Australie zelf en dus geen olifanten of ijsberen;). Dit was erg leuk om te zien, ook hadden ze hier een vogel show en een soort medisch centrum waar je ook operaties live kon volgen..... maar toen moest het aller leukste nog komen... Ik mocht kangaroes voeren en aaien. Oh ik moet echt zeggen ze zijn zooooo schattig! Jammer dat het geen huisdier is haha. (zie de foto's) Daarna was het alweer tijd om terug te gaan naar het huis van Aria en John. Toen we hier aankwamen lagen ..(en nee ik maak geen grapje) twee pythons bij de buren op het gras voor het huis zonder hok... En dit was de reden: De pythons hadden zonlicht nodig. Maar goed toch vind ik het een beetje gek dat je je slang gaat 'uitlaten'... Maar zo stoer als ik ben heb ik wel voor de eerste keer er 1 aangeraakt maar dit was ook de laatste keer;).

Vandaag werd ik wakker (wat in de nacht was begonnen met giga hoofdpijn) met een lichte zonnesteek dus de eerste keer 'ziek' is mij ookal overkomen;P Voor dat mensen in paniek raken voel me al weer veel beter:) Ben ook vandaag ondanks de lichte zonnesteek samen met een deel van de familie naar Rosebud gegaan om lang ome Rick en tante Annie te bezoeken. In Rosebud is het strand heel dichtbij dus zijn we hier dan ook heen gegaan. Dit was allemaal erg gezellig. Ik moet zeggen het is toch wel leuk om 'nieuwe' familie te ontmoeten en sommige weer te zien. Het was dan ook een zeer geslaagd dagje:).

P.s. ik moet nog echt even twee dingen kwijt:
1 Het was vandaag 41 graden en gister 38 en nee ik hoop dat ik jullie nu niet jaloers maak en denk maar zo dat is ook niet alles:P

2: Veel dingen zijn hier nogal groot: Zo hebben wij vrachtwagens maar dat lijken wel personen auto's in vergelijking hier. Ik bedoel als vrachtwagenchaffeur hier in NL kan je maar beter je mond houden als je met een Australier praat die het zelfde beroep uitoefent;) Zo dit moest ik even kwijt haha

Morgen zie ik de familie waar ik ga werken dus ik ben benieuwd...




  • 08 Februari 2014 - 12:50

    Nel Konijnenvurg:

    Ppppffffttt NIET jaloers hoor! Hier 9 graden en ik zweet me klem!
    Schitterend he....Australie!

    Alles veel groter idd daar!
    Dus.........geen vriendje daar hoor!!!! (lol)
    Voor @llemaal daar een dikke knuffel!
    xxxxxxx



  • 08 Februari 2014 - 12:52

    Prisca:

    Gaaf hoor!! Leuk om je verslagen zo te lezen en je te volgen!! Veel plezier.

    xxxx

  • 08 Februari 2014 - 13:41

    Tante Sjoukje:

    Wat een avonturen al, Laurien! Erg leuk om te lezen, blijven doen hoor! Goeie reis morgen en veel succes bij je nieuwe familie! xxx

  • 08 Februari 2014 - 15:57

    Mamsie:

    Wat een belevenissen al in een paar dagen! Kijk je een beetje uit met de zon? Koop anders even snel een leuke hoed/pet of wat dan ook. Je verbrandt heel snel en een felle zon op je hoofd... daar kon je nooit goed tegen! Opletten dus s.v.p. !!
    Als je op de foto gaat en je zit..... draai je dan een kwartslag. Da's beter voor degene die de foto bekijkt :) Ladylike graag :)

    Straks en goeie reis naar Mel, Saul en de kinderen. Doe ze de groeten en geef de achterblijvers (family) maar een dikke knuffel van me.

    O ja, 't is hier erg rustig :) :)

    Liefs,
    mama (en de groeten van Gerrit)

  • 10 Februari 2014 - 14:26

    Gabriella :

    Leuk om zo wat van je te horen (ook al had ik al het een en ander van je vernomen op de WA :)). Binnenkort mail ik de familie wat foto's zoals beloofd en wil jij mij die andere foto's nog sturen? Spreek je snel dikke kus van ons

  • 13 Februari 2014 - 04:00

    Laurien Eggens:

    Dankjewel iedereen voor de leuke en lieve reacties!! En Gabriella sorry ik was het helemaal vergeten maar ze zijn onderweg!:D En mam ik woon nu niet meer thuis en heb die foto's ook niet zelf gemaakt hea anders had ik dat ook wel anders gedaan;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laurien

Het is zover ik ga naar Down Under!! En dit gaat gebeuren omdat ik voor minimaal 6 maanden als Au Pair aan de slag ga bij een gezin aan de rand van de stad Sydney.Het gezin bestaat uit moeder Mel & vader Saul en hun drie jongens Ethan (9), Casey (7) & Tyler (5). Ik moet dan ook zeggen dat ik heel erg veel zin heb om te beginnen bij mijn 'nieuwe' gezin. Maar daarnaast natuurlijk ook om nieuwe mensen te ontmoeten, familie te bezoeken en niet te vergeten veel plezier te kunnen maken in Australie!

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 20359

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 23 Augustus 2014

Australië

Landen bezocht: