Discover - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laurien Eggens - WaarBenJij.nu Discover - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laurien Eggens - WaarBenJij.nu

Discover

Door: Laurien

Blijf op de hoogte en volg Laurien

25 Februari 2014 | Australië, Sydney

Zo der is alweer een weekje voorbij dus het is wel weer tijd voor een nieuw reisverslag. Ten eerst ik begin me inmiddels helemaal thuis te voelen hier! Dus no worries mate ;) Heb het erg naar mijn zin, veel leuke dingen gedaan en dat wordt als het goed is alleen maar beter...:D

Zo en nu dan even hoe mijn week er uit ziet hier... Ik had in mijn vorige reisverslag beschreven hoe mijn doordeweeks dagen er uit zien dat is dus nog steeds het zelfde. Ja ook hier begint het 'normale' werk leven op te spelen haha.

Maar buiten het standaar ophalen van de kids, het brengen naar sport, zorgen dat alles oke is binnen en om het huis. het een beetje aangenaam maken voor Saul (kan niet zoveel vanwege zijn been), dat de kinderen eten en drinken krijgen zoals de zo genoemde afternoon tea en ga zo maar door. Heb ik natuurlijk mijn vrije tijd... Ik ben inmiddels op de goede weg al zeg ik het zelf ;) Heb deze week veel stranden bezocht in de omgeving wat erg leuk is om te doen. Maar ik heb daarnaast al wat nieuwe mensen ontmoet. Zo ben ik vrijdagavond uiteten geweest met 7 andere Au pairs en ik kan zeggen veel Duitse nanny's.... Maar ook andere culturen ;). Dit was trouwens erg gezellig en ga zeker vaker dingen doen met de meiden.

Zaterdag met weer een andere Au Pair genaamd Lisa, is trouwens ook Duitse naar het strand in Manly geweest wat echt super was! Het water is zo helder en clean gewoon niet leuk meer, dan die golven en het weer, echt alleen genieten is het dan. Ohja trouwens niet alle Duitsers graven kuilen ben ik achter gekomen haha. Het nadeel ik kwam thuis en het eerste wat Saul zei: Wat heb jij gedaan!?. Ik bleek mijn gezicht te hebben verbrand nou voelde ik natuurlijk wel wat maar het was nogal heftig vuur rood, leek net een tomaat haha. Dus ik zeg normaals zonnebrand, zonnebrand en nog meer zonnebrand maar het was toch net iets te heftig de zon. Trouwens ik heb hier een moutainbike tot mijn beschikkig dus die heb ik maar gebruikt.. Wilde ik hem uit de schuur halen.. zei Mel ineens ja je moet wel een helm op dat zijn de regels van het land anders als je aangehouden word moet je een boeten betalen van 200 Aus Dollars... Dus oke ik met helm voor de eerste keer en nee ik heb er geen foto's van, jammer hea.

Zondag ben ik weer met een andere Au Pair, genaamd Janne er op uit gegaan en zijn we wat gaan drinken natuurlijk bij het strand. Ook dit was zeer geslaagd en gaan we zeker vaker doen.

Maandag had ik een vrije dag en ben ik naar Sydney geweest! echt ook een geweldige stad met vele kanten als je het mij vraagt. Natuurlijk wel positief je vind er rust en ruimte maar ook drukte en chaos. Dus daar is van alles te doen en ga hier zeker vaker heen. Heb daar natuurlijk het Opera house en de Harbour bridge bezocht ook echt geweldig om te zien :) Ik heb trouwens hier wel foto's van zal deze zo gelijk posten. Ohja was terug naar huis met de Ferry (boot) gegaan (kon namelijk de bus niet vinden..) en dat betekent een geweldig uitzicht naar zowel het Opera house en The Bridge dus ik had niks te klagen.

P.s. Heb vandaag perongeluk een salamander dood gemaakt. Dit deed ik door er met de vuilnisbak overheen te rijden. Dus sorry al mijn dierenvrienden hij was niet meer te redden...
* ohja hier zijn ze helemaal weg van tompouse dus wil je iets leuks doen de zelf maak parketten zijn welkom haha





  • 01 Maart 2014 - 22:57

    Alie En Gies:

    Lieve Laurien,

    We zijn heel blij, dat het goed met je gaat en dat je inmiddels zoveel contacten hebt gelegd.
    Prachtige foto's van Sydney. We hebben vandaag (01-03) geprobeerd met je te scypen maar we kregen geen gehoor. We hoorden van je moeder dat je met vriendinnen naar de Gay-Parade bent geweest. We proberen wel weer op ander moment met je te scypen.

    Veel liefs Gies en Alie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laurien

Het is zover ik ga naar Down Under!! En dit gaat gebeuren omdat ik voor minimaal 6 maanden als Au Pair aan de slag ga bij een gezin aan de rand van de stad Sydney.Het gezin bestaat uit moeder Mel & vader Saul en hun drie jongens Ethan (9), Casey (7) & Tyler (5). Ik moet dan ook zeggen dat ik heel erg veel zin heb om te beginnen bij mijn 'nieuwe' gezin. Maar daarnaast natuurlijk ook om nieuwe mensen te ontmoeten, familie te bezoeken en niet te vergeten veel plezier te kunnen maken in Australie!

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 20326

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 23 Augustus 2014

Australië

Landen bezocht: