Two worlds - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laurien Eggens - WaarBenJij.nu Two worlds - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laurien Eggens - WaarBenJij.nu

Two worlds

Door: Laurien

Blijf op de hoogte en volg Laurien

04 Mei 2014 | Australië, Sydney

Zo sorry ik ben een beetje laat met het reisverslag van Melbourne ben dus al weer een kleine week in Sydney ;).

Dinsdag de 22ste was de dag aangebroken dat ik naar Melbourne ging. De reis verliep zonder problemen en uiteindelijk was ik dan ook rond 5 uur bij Aria en John waar ik de komende paar dagen zou slapen. Ik sliep in het huisje in de tuin. Wat heel goed te doen is alleen heeft het geen toilet wat betekent dat je 's nachts naar buiten moet om naar het andere huis te gaan maar goed als dat het enige is ;).

Woensdag de 23ste ben ik zelf naar het centrum van Melbourne gegaan met de trein. Het enige was dat het station waar ik moest opstappen geen treinen reden die dag want ze waren aan het verbouwen en dus werd de reis opzich al een ontdekking. Uiteindelijk na anderhalf uur en veel omwegen bussen, treinen en nog meer bussen kwam ik eindelijk in Melbourne terecht en dan te bedenken dat waar Aria en John wonen Melbourne met de auto 15 min is! Eenmaal in Melbourne heb ik lekker de tijd genomen om de stad te bekijken. Ik moet zeggen hij is echt super! En een heel verschil met Sydney. Deze stad lijkt qua gebouwen veel ouder ( Extra info: Het is niet zo dat dit ook zo is in vergelijking met de gebouwen in Sydney) en dus eigenlijk net iets mooier als je het mij vraagt. Daarnaast wilde ik graag Uggs want ik moet zeggen Melbourne is een stuk kouder en daarin tegen de familie in Sydney heeft ze ook (ja, ook Saul) en nou ja ik moet me natuurlijk wel aanpassen aan de familie hea haha. Aan het eind van de dag ben ik weer terug gegaan en heeft John me opgehaald bij het station.

Donderdag de 24ste zou ik de Great ocean road doen maar dit verliep anders omdat Aria het handiger en leuker vond om dit met hen te doen. En dus heb ik de buurt bekeken waar Aria en John wonen, dit is weer heel iets ander dan wat ik inmiddels 'gewend' ben in Australie ;) maar erg leuk om te zien. Voor de rest was de dag niet heel speciaal... :P

Vrijdag de 25ste ben ik met Aria, John, Diana (nicht) en haar twee kinderen de Great Ocean Road gaan doen. Dit verliep een beetje anders dan ik in gedachte had omdat de great ocean road behoorlijk wat kilometers lang is hebben we maar een klein stuk gezien. Ik vond dit ergens toch wel jammer ondanks dat was het als nog er mooi en zeer gezellig. Eenmaal thuis kwam Diana met het idee om samen ergens iets te gaan drinken en dit was zeker zeer geslaagd!

Zaterdag de 26ste ben ik met John en Aria naar Rosebud geweest waar Oom dick en Tante Annie wonen. Dit was erg gezellig! Maar ik moet zeggen ik heb Koningsdag wel heel erg gemist!.. maar goed je kan niet alles hebben ;)

Zondag de 27ste ben ik met Aria naar Bree (nicht) geweest en de kinderen en man gezien. Ook dit was zeer leuk en gezellig!

Maandag de 28ste was het tijd om weer terug te gaan naar Sydney!. Na mijn spullen in gepakt te hebben ben ik naar het vliegveld gegaan. Eenmaal daar was het een zooitje... Ten eerste waren er te veel mensen die allemaal naar de zelfde kleine gate moesten maar met allemaal verschillende vluchten en dat werkt al niet en zonder mensen die je konden helpen. Het gevolgd heel veel chaos. Uiteindelijk werdt er omgeroepen, een paar mintuten voor dat mijn vliegtuig zou gaan dat alle vluchten naar Sydney door omstandigheden werden gecanceld en de eerst volgende pas weer dinsdagochtend zou gaan! Ik kreeg het op dat moment spontaan benauwd en ging op zoek naar de eerste de beste die wel wist hoe het allemaal zat. Uiteindelijk bleek ik het laatste vliegtuig te hebben dat nog wel naar Syndey zou vliegen dus ik was helemaal blij! Eenmaal in Sydney vond ik het toch weer even spannend hoe de reactie van de kids zou zijn, ik had ze ten slotte al meer dan een week totaal niet meer gezien. Maar ik had me natuurlijk weer helemaal druk gemaakt om niks en waren ze helemaal happy om me weer te zien :)

Dinsdag de 29ste tot en met vrijdag 2 mei waren weer de gewone school dagen. Ik heb lekker een wandelingen gemaakt want het was zalig weer! Ook ben ik samen met Saul bij de hardloop wedstrijd gaan kijken van de kinderen die de school organiseerde. Dit houdt in dat de school een wedstrijd houdt per leerjaar (ongeveer 50 kinderen). En welk kind er het eerst binnen is krijgt een beker en mag strijden voor de school tegen andere scholen. Tyler (5) won de 3de prijs! super natuurlijk en Casey (7) won de eerste prijs! dus ik ben toch wel een beetje trots ;)

Gisteren (3 mei) ben ik met Alisha (au pair) naar The rocks geweest. Dit staat bekend om zijn markt en gezelligheid. En dus ook weer een heel ander gezicht van Sydney. Daarna ben ik met Alisha en Mariella (andere au pair) naar de Opera Bar gegaan en hebben we daar wat gedronken. Tot slot was ik die dag niet te laat naar huis gegaan want Saul vierden zijn verjaardag met zijn familie. Ook had ik zelf ook nog een cadeautje en is het altijd leuk om feestjes te vieren ;).

Vandaag (4 mei) ben ik met een paar andere au pairs naar het strand geweest om te picknicken en lekker te ontspannen want dat doe ik zo weinig hier :P Morgen is het maandag ik zou eigenlijk vrij zijn maar helaas ik moet morgen werken dus ik zeg weltrusten lieve kijkbuis kinderen... ;)

p.s de foto's komen nog morgen!



  • 04 Mei 2014 - 16:08

    Tante Jo:

    Leuk dat je toch ook Melbourne hebt gezien en een stukje van de Great Ocean Road, in de voetsporen van je favoriete tante, oom en nichtje

  • 04 Mei 2014 - 18:03

    Mama:

    Nou lieverd, hectiek alom, maar ook veel gezelligheid zo te lezen. Fijn dat je iedereen zo op de hoogte houdt van je wel en wee! Tot Skype!! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx mamsie

  • 05 Mei 2014 - 15:29

    André Smolders:

    Hé Laurien, Leuk je verslag te lezen! En super gaaf dat je dit allemaal 'even' in je uppie doet.

  • 19 Mei 2014 - 08:50

    Laurien Eggens:

    Dankjewel voor je lieve reactie :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laurien

Het is zover ik ga naar Down Under!! En dit gaat gebeuren omdat ik voor minimaal 6 maanden als Au Pair aan de slag ga bij een gezin aan de rand van de stad Sydney.Het gezin bestaat uit moeder Mel & vader Saul en hun drie jongens Ethan (9), Casey (7) & Tyler (5). Ik moet dan ook zeggen dat ik heel erg veel zin heb om te beginnen bij mijn 'nieuwe' gezin. Maar daarnaast natuurlijk ook om nieuwe mensen te ontmoeten, familie te bezoeken en niet te vergeten veel plezier te kunnen maken in Australie!

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 20368

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 23 Augustus 2014

Australië

Landen bezocht: