Something to say - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laurien Eggens - WaarBenJij.nu Something to say - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laurien Eggens - WaarBenJij.nu

Something to say

Door: Laurien

Blijf op de hoogte en volg Laurien

19 Mei 2014 | Australië, Sydney

Zo het is weer tijd voor een nieuw reisverslag... Maandag 5 mei moest ik werken want Saul zou voor 2 weken voor werk naar Amerika gaan dus moest ik dat overnemen. Het werken was niet heel bijzonder de hele week, eigenlijk zoals het normaal ook gaat dus hier zal ik niet te veel over uitwijden ander word het ook zo saai ;). Ohja wat ik wel even moet vertellen woensdagavond was ook weer het zelfde. Dat betekent computeren film kijken, skype en veel praten met mijn lieve vriendinnetjes! (ja, sorry ik ben soms ook saai ;P) tot het moment dat ik ineens een GROTE kakkerlak mijn kamer in zag lopen... Op dat moment raakte ik toch in paniek want ik kon ook de deur niet uit hij zat ten slotte ook voor de deur!... Oke dacht ik wat moet ik doen. Ik kan moeilijk de rest van het jaar in mijn kamer blijven zitten ;p maar gelukkig was daar mijn engel 'Mortein' dodelijk spul voor elk ongedierte en die staat normaal gesproken in de badkamer dus ik was happy! Dus ik als held op sokken heb hem dood gemaakt! Ik vond het het best wel een heldhaftige daad aangezien ik normaal altijd met dit soort problemen mijn moeder roep ;).

Vrijdag 9 mei verliep zoals altijd, alleen had ik nu de kinderen tot zaterdag een uurtje of 12 en dat moet je ook een keer meegemaakt. Ik moet zeggen het ging me eigenlijk wel goed af dus ook dat kan ik weer van mijn lijste afstrepen ;) Zaterdag heb ik de rest van de dag niet zo heel veel gedaan. Wel had ik 's avonds een bbq met een paar andere au pairs op het strand en dit was zeer gezellig. Dat is trouwens zeker voor herhaling vatbaar :).

Zondag 13 mei ben ik naar de bioscoop geweest dit was eigenlijk heel geslaagd en had ik het een en ander nodig dus al met al een rustig weekend.

Maandag 14 mei was ik vrij en ben ik naar het plaatsje Mona Vale gegaan. Dit is een klein plaatje en aangezien ik dat nog nooit gezien had vond ik het nu wel tijd worden. Eenmaal daar bleek het een beetje tegen te vallen want er was niet zo heel veel maar toch leuk om een keer gezien te hebben.

Dinsdag t/m vrijdag moest ik weer gewoon werken dus het komt op het zelfde neer als wat ik al eerder had beschreven, niet heel spectaculair.. Nou ja toch wel een beetje. Ik heb voor het eerst 2 a 3 dagen een dipje gehad.. Dit voelt toch niet heel goed. Ik had voornamelijk last van het missen van mijn familie en vrienden :(. Maar na het weekend kwam het weer helemaal goed dus no worries. Ik wilde alleen even zeggen dat het leven ook niet altijd over rozen kan gaan ;)

Zaterdag 17 mei ben ik eerst even gaan shoppen moet ook gebeuren ;) en daarna met Alisha naar Darling Harbour gegaan om daar te eten. Darling Harbour is een plek in het centrum van Sydney wat aan het water ligt en erg gewild is. Dit doordat er altijd muziek/optredes zijn, je er goed kan uitgaan en de sfeer echt super is. Ook dit keer was er een geweldig optreden van vier jongens die deden aan breakdance en dit was echt geweldig om te zien. Daarna werd het echt tijd om ergens iets te gaan eten. We vonden een restaurant waar echt super muziek werd gedraaid en waar je ook super kan uitgaan. Dit laatste hebben we niet gedaan omdat ik die dag er na naar de Blue moutains zou gaan. Tot slot werden we getrakeerd op prachtig vuurwerk. Het was nu al mooier dan bij ons met oud en nieuw dus dat beloofd wat ;)

Zondag 18 mei was het de dag van de Blue Mountains alleen liep dit even anders... Ik zou met een organisatie en een boel andere backpackers daar heen gaan. Dus moest ik om om 8 uur op de locatie zijn waar ik zou worden opgehaald. Het was die avond er voor toch weer te laat geworden... en moest ik om 6 uur mijn bed uit op zondag. Dit gebeurde met moeite maar er stond iets leuk tegen over. Eenmaal vroeg op het punt waar ik zou worden opgehaald heb ik meer dan 2 uur staan wachten maar er gebeurde niks... Ook kreeg ik niemand te pakken dus ben ik maar naar huis gegaan. Daar heb ik gelukkig wel iemand kunnen spreken en bleek er het een en ander mis te zijn gegaan. Ik kan nu als nog een andere dag naar de Blue Mountains dus dat is weer geregeld :). Vervolgens vroeg een vriendin Lisa of ik iets wilde drinken en dit wilde ik wel. Ik had ten slotte geen plannen meer en was het als nog een goede dag :).

Vandaag heb ik weer een vrije dag. Wat ik ga doen weet ik nog niet, ik zie het wel! Ook is Saul weer thuis dus kan het standaard werkleven weer beginnen ;)

P.s ik las ergens dat het in Australie gemiddeld 340 dagen per jaar zonnig is. ik ben happy ;) Dus sorry, voor iedereen in NL haha
p.p.s Ik moet dit toch even kwijt. Een update over mijn nacht-epilespie... Ik ben na 30 grote aanvallen in twee en een half jaar nu: AL MEER DAN EEN JAAR AANVALSVRIJ!! WOEHOE!






  • 19 Mei 2014 - 07:22

    Tante Jo:

    Zo Laurien, dus ook het leven down under kan er saai uitzien, nou we geloven je toch ECH NIE!!! Natuurlijk mag je ons missen, wij missen jou ook hoor! Maar je kunt ook mensen missen die maar een straat verderop wonen, dus ik zou mij er niet zo druk over maken hoor... no worries.... Hier is het leven ook soms saai, met werken en de hond uitlaten enzo....Maar!!! Er is weer een kaart bijna onderweg, nog even the finishing touch en dan kan hij met Gerrit (de postduif

  • 19 Mei 2014 - 08:17

    Laurien Eggens:

    Hihi nee het gaat alweer veel beter sinds een paar dagen :) Haha leuk ik ben altijd in voor kaartjes de wand is immers nog niet vol. Ik zie Gerrit de postduif vanzelf voorbij komen haha Maar in iedergeval heel erg lief en bedankt! xxx

  • 19 Mei 2014 - 12:09

    Flora Versloot:

    Een dipje en dan de reden 'het missen van mijn familie en vrienden'. Zeg nou toch gewoon dat je je mamsie mist :) Daar hoef je je echt niet voor te schamen :) :) :)
    En wat de attacks betreft: houden zo!
    liefs van mama en tot skypes! xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laurien

Het is zover ik ga naar Down Under!! En dit gaat gebeuren omdat ik voor minimaal 6 maanden als Au Pair aan de slag ga bij een gezin aan de rand van de stad Sydney.Het gezin bestaat uit moeder Mel & vader Saul en hun drie jongens Ethan (9), Casey (7) & Tyler (5). Ik moet dan ook zeggen dat ik heel erg veel zin heb om te beginnen bij mijn 'nieuwe' gezin. Maar daarnaast natuurlijk ook om nieuwe mensen te ontmoeten, familie te bezoeken en niet te vergeten veel plezier te kunnen maken in Australie!

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 3958
Totaal aantal bezoekers 20323

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 23 Augustus 2014

Australië

Landen bezocht: