Hallelujah - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laurien Eggens - WaarBenJij.nu Hallelujah - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laurien Eggens - WaarBenJij.nu

Hallelujah

Door: Laurien

Blijf op de hoogte en volg Laurien

24 Juni 2014 | Australië, Sydney

Ik ben een beetje laat met een nieuw verslag maar goed beter laat dan nooit toch?!..

Maandag 2 juni tot en met vrijdag 6 juni waren niet echt om over naar huis te schrijven en zal ik jullie dan ook besparen haha. Al had ik die vrijdag wel met een nieuwe au pair afgesproken. We leerde elkaar kennen via de site van smart au pairs (hier kan je.a. berichtjes opzetten om zo in contact te komen met andere au pairs) en het grappige was we bleken op loopafstand van elkaar te wonen dus dat was top!

Zatedag 7 juni werd ik wakker met pijn in mijn keel. Ik had die dag afgesproken met Lisa en zijn we wat gaan drinken in het winkel centrum, wat zeer geslaagd was. Eenmaal thuis voelde ik me echt niet lekker meer mijn stem was al niet meer wat het was en tijdens het avond eten kreeg ik geen hap door mijn keel. Dat moest wat worden aangezien het de bedoeling was om mee te gaan naar Palm beach tot en met maandag daar te slapen in het huis van de ouders van Mel zodat ik op de kinderen kon passen en zij naar de receptie konden.

Zondag 8 juni werd ik al vroeg wakker van de keelpijn en had ik het ontzettend warm en dan weer koud. Kortom koorts en een keel ontsteking! Ik liep naar de woonkamer en zei dat ik niet zou kunnen werken zo... Dat hadden Saul en Mel ook wel door maar ja wat nu?Aangezien zij naar een belangrijke receptie toe zouden gaan in de buurt van Palm beach. De kinderen konden ook niet naar opa en oma wat normaal wel kan maar nu was iedereen op vakantie. Timing.. :P Dus nou ja na lang wikken en wegen hadden we bedacht dat ik wel mee ging, dan daar de hele dag op de bank kon liggen. De jongens konden dan film/tv kijken, computeren en noem het maar op met andere woorden zij hadden de dag van hun leven ;) . Elk nadeel heb ze voordeel om maar even in de voetbal sfeer te blijven

Maandag 9 juni voelde ik me iets beter geen koorts meer gelukkig. Alleen veel last van mijn keelontsteking en was mijn stem nog steeds een ramp. We zijn toen 's ochtends met het gezin gaan ontbijten bij een cafetje aan het strand en heb ik nog even een stukje geschiedenis meegekregen over Palm beach. De rest van de dag was het een heerlijke rustige dag en dat hielp ;)

Dinsdag 10 juni tot en met vrijdag 13 juni waren weer hele normale werkweken met een schore stem, tussen door koffie drinken en gezellig kletsen met andere au pairs... Het leven is zo slecht nog niet ;).

Zaterdag 14 juni had ik afgesproken met weer een nieuwe au pair Kelsey in Manly en dit was zeker voor herhaling vatbaar! Ik had 's avonds een verjaardag en ben met een groep meiden uitgegaan in Sydney wat een zeer leuk avond was.

Zondag 15 juni had de familie een relax dag. Ik vond ook wel dat ik die kon gebruiken en buiten dat, Saul had de finale van het WK hockey vrouwen Australie - Nederland opgenomen en die moest natuurlijk wel gekeken worden!. Het is wel echt leuk als de twee landen tegen elkaar spelen en ze worden allebei vertegenwoordigd in huis. Oke oke ik ben in de minderheid maar toch haha. De uitslag van de wedstrijd was 2-0 voor Nederland en dus mogen de hockey vrouwen zeggen dat ze de beste zijn van de wereld!.

Maandag 16 juni was er gelukkig tijd om de herhaling terug te kijken van het WK hockey mannen, ook dit keer was het Australie - Nederland. Ook dit was weer zeer geslaagd om te kijken alleen was het dit keer alleen met Saul aangezien iedereen verder naar school of werk was haha. Alleen de uitslag was dit keer iets minder gunstig voor Nederland... of nou ja je kan beter zeggen het was gewoon slecht haha. De australiers wonnen met 6 - 1 van de Nederlanders. Dit kan je niet anders omschrijven dan ouderwets onder het vloerkleed geveegd.... Die middag ben ik met Kesley naar de film geweest en moest ik daarna weer gewoon werken dus al met een geslaagde dag.

Dinsdag 17 juni tot en met vrijdag 20 juni was weer zoals het altijd gaat haha. Vrijdag ben ik wel met de familie en vrienden van hen uiteten geweest bij een restaurant waar je mee kan doen aan de bingo. (ik heb hier vorige keer al iets over gezegd) maar dit keer was het beter en hebben we inplaats van 1 vleesschaal wel 3 vleesschalen gewonnen met 1 bingo kaart! Dat wordt veel BBQ dus haha

Zaterdag 21 juni kwam Kelsey naar mijn huis omdat we moesten overleggen over de komende vakantie... we zijn er nog niet uit ;) En zijn we 's avonds uiteten geweest om de dag goed af te sluiten, je moet wat hea... :P

Zondag 22 juni was een speciale dag want..... ik ben weer begonnen met hockeyen!! Ik had zondag mijn eerste wedstrijd wat me erg goed beviel dus vanaf nu hockey ik weer!

Gisteren maandag 23 juni moest ik weer werken en dit ook zoals vandaag en de hele week haha...

p.s ik heb besloten om 26 jan 2015 weer naar huis te komen... dus ik blijf nog even als je het goed vind... oke, ook als je het niet goed vind sorry ;)
p.p.s ik heb gewoon op 16 juni mijn eigen computer gemaakt!!! WOEHOE!
p.p.p.s Dinsdag 19 juni 's ochtends om 7 uur, de herhaling gekeken van de voetbal wedstrijd Nederland - Australie met Saul en de kids was erg leuk om te doen ook op dinsdagochtend haha Tot slot de uitslag was natuurlijk ook super! ;)




  • 25 Juni 2014 - 14:00

    Pieta:

    Hoi Laurien,

    Ik heb eens even door je logboek gesnuffeld...Klinkt goed hè? Je ziet er beregoed uit en wat maak je een leuke dingen mee. Toppie hoor. Geniet maar lekker ( met af en toe een dipje) en weet je...de zomer komt er lekker aan voor jou en wij gaan straks....:-(
    Dikke kus!

  • 09 Juli 2014 - 21:07

    Tante Jo:

    Zo Laurien, een beetje late reactie, maar beter te laat dan nooit, heb je toch weer even wat te lezen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laurien

Het is zover ik ga naar Down Under!! En dit gaat gebeuren omdat ik voor minimaal 6 maanden als Au Pair aan de slag ga bij een gezin aan de rand van de stad Sydney.Het gezin bestaat uit moeder Mel & vader Saul en hun drie jongens Ethan (9), Casey (7) & Tyler (5). Ik moet dan ook zeggen dat ik heel erg veel zin heb om te beginnen bij mijn 'nieuwe' gezin. Maar daarnaast natuurlijk ook om nieuwe mensen te ontmoeten, familie te bezoeken en niet te vergeten veel plezier te kunnen maken in Australie!

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 20354

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 23 Augustus 2014

Australië

Landen bezocht: