Give it away - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laurien Eggens - WaarBenJij.nu Give it away - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laurien Eggens - WaarBenJij.nu

Give it away

Door: Laurien

Blijf op de hoogte en volg Laurien

13 Februari 2014 | Australië, Sydney

Zo, nu mijn eerste verslag vanuit Sydney. Zondag 9 februari, Aria en Bree hadden me naar het vliegveld gebracht om naar Sydney te vertrekken. De reis ging zonder problemen. Het enige was dat we in de file stonden met het vliegtuig er waren er 6 voor ons wat ik toch een beetje apart vond om te zien en was ik een half uur later op de bestemming;). Op het vliegveld in Sydney wachten Mel (moeder), Monique (Au Pair) en twee van de drie jongens mij op en zijn we naar hun huis gereden.

Eenmaal bij het huis was er een feestje omdat Monigue haar laatste dagen had als Au Pair hier en omdat ik welkom was. Dit werd gevierd zoals het hier hoort met een BBQ. Daarna was het tijd om mijn tijdelijke kamer een beetje in te delen. Ja, mijn tijdelijke kamer omdat Monique nog een paar dagen de kamer had die ik nu heb. De echte Au Pair kamer haha. En was de dag alweer om.

Maandag; Dit was mijn eerste dag, Monique liet me zien hoe alles in en om het huis ging op een doordeweekse dag. Ook liet ze verschillende plaatsen zien en zijn we naar het winkelcentrum geweest om de laatste dingen te regelen zoals een bankpas. (dit is nodig voor het storten van mijn salaris). Dinsdag was eigenlijk het zelfde en kwam door alle informatie goed van pas die ik moest weten van Monique goed van pas;)

Woensdag; Dit was de eerste dag dat ik alles 'alleen' moest doen en begon het pas echt!. Eerst heb ik nog even samen met Monique de kinderen naar school gebracht omdat ze voor de laatste keer mee wilde. Daarna kwam het moment dat Monique toch echt naar huis moest en kreeg ik dus ook de kamer inclusief mijn eigen badkamer!:D ps.Natuurlijk is het jammer dat Monique weg is want ik kon het ook echt goed met haar vinden maar het leven gaat door! Dus Monique als je dit leest: Ik hoop dat je een goede en leuke tijd te gemoet gaat en het wordt nog een opgave voor mij om het net zo leuk te maken als jij hier!

Vandaag is het donderdag half 2. De kinderen zitten op school en dus heb ik even het rijk voor mezelf en kan ik doen en laten wat ik wil! Ik moet zeggen dat is echt heerlijk!!

Ik zal even een korte omschrijving geven van de familie:
Mel (moeder) is (wat ik al wist) een beetje apart.. zo is ze niet heel erg sociaal dus hier moet ik aan wennen maar ik ga der vanuit dat dit goed komt;)
Saul (vader) is een echte echte Aussy haha. Heel relaxst, surft en vind alles prima. (Alleen dat surfen kan nu even niet want hij heeft een Australisch ongeluk gehad: namelijk een surfbord wat zijn been doorboorde maar alles komt ook weer goed;))
Ethan: Hij is 9 jaar oud en is een heel lief en ' doet wat er in hem op komt' jongetje zoals spontaan naar de bosjes lopen en wild plassen haha maar zeker met een hart van goud:)
Casey: Hij is 7 jaar oud en echt ondeugend maar zeker ook lief!
Tyler: Hij is 5 jaar oud en heel lief en en wil net zo stoer zijn als zijn broers (wat af en toe niet goed uitpakt ;))

Ps. Hier is het heel normaal dat er Kaketoes in het wild voorbij ziet vliegen of zitten in de tuin inplaats van in de dierentuin.. Ik zal proberen er een foto van te maken en deze te posten.:)






  • 13 Februari 2014 - 05:51

    Nel Konijnenburg:

    Klinkt @llemaal okee,toch?
    Dus de heer des huizes zit thuis momenteel of niet.
    En hoe is het weer nu daar,is het nog lekker warm?
    En ongelooflijk hé daar dat de kaketoes daar gewoon rondvliegen,ik vond dat ook geweldig!
    Is een bijzonder land en ik ga er dan ook zeker terug om meer te zien.
    Wat is je adres nu? Moest toch iets sturen naar je?
    Nou meisss,geniet daar!

    Knufff

  • 13 Februari 2014 - 07:42

    Tante Jo:

    dussss je hebt al zelf auto gereden ?! nou dat ze allemaal wel een apart karakter hebben, dat komt in iedere familie voor, daar heb je wel ruime ervaring mee

  • 13 Februari 2014 - 08:33

    Helma:

    Wow een eigen badkamer. Dat is wel heel fijn he. Het leuk maken voor de kids lukt je vast wel joh. Je hebt de nodige ervaring he! Heel veel succes en plezier!

  • 13 Februari 2014 - 11:51

    Laurien Eggens:

    Tante Nel; Het weer is goed iets 'kouder' 27 graden vandaag maar dus ik heb niks te klagen haha. hihi ja mijn muur moet vol!;p Ik stuur mijn adres even via een smsje is dat ok?:D
    Tante Jo; Nee dat niet hij had alles zelf al geregeld;P En inderdaad het komt wel goed! Het is ook wennen:D




  • 13 Februari 2014 - 13:11

    Tante Sjoukje:

    Fijn om te horen dat je nu eindelijk aan je "echte" avontuur kunt gaan beginnen! En het zal zeker wennen zijn, dat is normaal. Geef het allemaal een plekje en gun het de tijd. Met zo'n karakter als jij hebt komt dit vast wel goed!! Geniet van alles en tot het volgende berichtje! xxx

  • 13 Februari 2014 - 13:57

    Mamsie:

    Schatje, wat zie ik nou? Zie je ze nu al vliegen??????

  • 14 Februari 2014 - 01:12

    Claudia:

    Hi Laurien! Wat leuk om je zo via je verslagen te volgen, en voor al je andere Hollandse fans natuurlijk! Mooi om later te bundelen als herinnering..! Leuk dat r kaketoe's rondvliegen! Kan je er niet een vermomd als postduif deze kant op sturen? We hopen dat je t heel erg naar je zin hebt en gaat krijgen bij het gezin met de 3 knullen! Aan je enthousiasme zal het niet liggen! Denk af en toe nog aan ons (hoe koud t hier is zelfs boven 0)! Heel veel plezier, en geniet! Xxxx van ons!

  • 14 Februari 2014 - 17:26

    Lies:

    Hoi laurien, eindelijk een berichtje van mij, sorry, kon niet eerder, maar ...... daar ben ik:-), volgens mij, ga jij het wel redden hoor, alleen eventjes wennen aan een gezin met 3 kleine kinderen. Ik weet, dat je het kan. Maak er een mooie tijd van, neem de mooie en leuke dingen mee in je herinnering of schrijf ze op. Hier regent het pijpestelen, dus ongezellig weer. Jij hebt prachtig weer en ik ben jaloers maar ik gun jou dat wel. Ik hou je in de gaten, dus laurien......... veel plezier met je nieuwe job. Ik schrijf je binnenkort weer,
    Groetjes van Lies maar ook van Jan xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laurien

Het is zover ik ga naar Down Under!! En dit gaat gebeuren omdat ik voor minimaal 6 maanden als Au Pair aan de slag ga bij een gezin aan de rand van de stad Sydney.Het gezin bestaat uit moeder Mel & vader Saul en hun drie jongens Ethan (9), Casey (7) & Tyler (5). Ik moet dan ook zeggen dat ik heel erg veel zin heb om te beginnen bij mijn 'nieuwe' gezin. Maar daarnaast natuurlijk ook om nieuwe mensen te ontmoeten, familie te bezoeken en niet te vergeten veel plezier te kunnen maken in Australie!

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 20442

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 23 Augustus 2014

Australië

Landen bezocht: