26.000 dagen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laurien Eggens - WaarBenJij.nu 26.000 dagen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laurien Eggens - WaarBenJij.nu

26.000 dagen

Door: Laurien

Blijf op de hoogte en volg Laurien

15 Oktober 2014 | Australië, Sydney

Oke, het is al echt een tijd geleden... de laatste hiervoor was namelijk 11 augustus en het is inmiddels alweer 28 september... maar er is ook wel een heleboel gebeurd dus het liep even allemaal wat anders ;)

Dinsdag 12 augustus tot en met vrijdag 15 augustus liepen zoals altijd dus lekker in de weer met de kids en alles er omheen dus ik zal snel even naar het weekend gaan ;) .

Zaterdag 16 augustus ging helaas de hockey niet door want het regende en aangezien het geen kunstgras is wordt het een modderpoel dus helaas. Inplaats van hockey had ik afgesproken in Manly met twee nieuwe au pairs wat erg gezellig was! Die avond stond er op het menu zelfgemaakte hamburgers wat altijd een groot succes, ik vind het wel jammer dat ik dit niemand kan laten proeven maar geloof me het is top!

Zondag 17 augustus ben ik met Kelsey een dagje naar Darling Harbour geweest en hebben we o.a. Madame toussas, wildlife en ocean wold gezien. (dit is allemaal erg klein vandaar dat je het allemaal op een dag kan doen :) ) Daarna besloten we om samen te eten op Darling harbour, opzich heerlijk alleen jammer dat je vervolgens tax moet betalen van 10 dollar dus dat doen we ook niet meer!

Maandag 18 augustus was ik vrij en hregende het de hele dag keihard (zo'n regenbui van ik zet een stap buiten de deur en ben gelijk doorweekt) dus was ik aan het twijfelen of wel of niet even naar buiten te gaan (moest het een en ander hebben). Zo stoer als ik ben toch maar gegaan natuurlijk! :P

Dinsdag 19 tot en met vrijdag 22 augustus liep bijna het zelde zoals altijd... wel was ik spontaan Ethan kwijt omdat Saul hem had meegenomen zonder dit even te vertellen. Gelukkig kwam ik er al heel snel achter waar hij was. Ik was hier natuurlijk niet echt blij mee want voor het zelfde geld zou ik hem echt kwijt zijn en had ik nu een heel groot probleem gehad... (lang leven de communicatie!) En Ohja, het regende ook nog de hele week dus ik voelde me spontaan weer thuis in Nederland ;)

Zaterdag 23 augustus eindelijk na een week regen, geen regen yippie!. Alleen kon weer de hockey niet door gaan want de velden waren zo nat dat het werdt afgelast. Ik ben die dag met Kelsey heerlijk sushi gaan eten bij mij thuis (de familie was een weekend weg) en hadden we besloten er een relax dag van te maken :)

Zondag 24 augustus had ik weer met Kelsey afgesproken in Mona vale dit keer (plaatsje half uurtje van mij vandaan) en hebben we daar geluncht en een beetje het plaatsje bekeken. (ja. je moet wat hea ;) )
Die avond heb ik met de kids Ice age 4 gekeken, het blijft een gewelige film, sorry haha.

Maandag 25 augustus tot en met vrijdag 29 augustus was het alweer gewoon werken (god, wat word ik saaaaaaaai) en dus niks om over naar huis te schrijven.

Zaterdag 30 augustus en zondag 31 augustus heb ik 2 dagen met Kelsey opgetrokken en hebben we o.a. de Ice bucket challange gedaan. We waren ten slotte beide genomineerd voor de 'ALS Ice bucket challange'. Ik trouwens door Kelsey, nog bedankt hiervoor ;).

En daarna werd het pas echt spannend... want het was maandag 1 september en kon ik bijna niet meer wachten tot de komende donderdag ( 8 september)! Lisette zou 2 weken helemaal vanuit Nederland en voor de eerste keer in een vliegtuig en helemaal alleen hierheen komen!. De dagen verliepen voor mijn gevoel als of iemand expres de tijd langzamer had gezet maar goed eindelijk was het zover!!!
Donderdag 8 september begon al vroeg want Lisette zou rond half 8 landen dus ik moest daar zijn (en dat betekende half 6 mijn bedje uit) maar dat deed ik natuurlijk met liefde ;)) hehe daar was ze dan! HUILEN NATUURLIJK en dat terwijl wij allebei besloten hadden dit niet te doen ;).
Als eerst zijn we naar het hotel gegaan wat op een top locatie zat, ja oke het was een zijstraatje van o.a. het red light district, discotheken en onaangenamen figuren. Dus nu denken jullie allemaal oh god, twee meiden en ohjee. Dan kan ik iedereen gelijk geruststellen het politie bureau stond er midden in dus voornamelijk veiligheid ;). Eenmaal aangekomen bij het hotel konden we al snel de kamer in, die er goed uitzag. Na dat Lisette zich had gedoucht en omgekleed (het is natuurlijk niet echt lekker om na 24 uur nog even een dag de zelfde kleren aan te houden) zijn we naar mijn huis gegaan. (Ik moet wel zeggen ik blijf het ook nu nog raar vinden dat ze dit allemaal heeft gezien terwijl ik alleen heb kunnen vertellen aan iedereen aan de hand van filmpjes. foto's en verhalen maar des te leuker!) Hier hebben we lekker geluncht bij het plaatselijke café en mijn koffer opgehaald. Die avond hebben we het lekker rustig aangedaan want er moest veel bijgepraat worden!

Vrijdag 9 september zijn we lekker de toerist gaan uithangen en hebben we het Opera house, de Harbour bridge en de stad bekeken. Die avond besloten we naar het park te gaan wat naast het Opera house ligt. Op een gegeven moment vonden we het wel weer tijd om terug te gaan dus wij liepen richting een van de hekken maar deze was dicht... Oke, dachten we dan nemen we de volgende wel... (het park is behoorlijk groot en dus veel plekken waar je er uit moet kunnen) maar ook deze was dicht, na weet ik veel hoeveel hekken te hebben geprobeerd en ondertussen tot het besef kwamen dat er ook niemand meer in het park was... kwamen we tot de conclusie dat we dus opgesloten zaten :P Uiteindelijk na heel veel lachen en foto's want we hadden wel een geweldig uitzicht op het opera house vonden we uiteindelijk een hek dat wel open was. We zijn er dus achter dat dit 's avonds op slot gaat vanwege de zwervers...

Zaterdag 10 september zijn we weer delen van de stad gaan bekijken en was het een heerlijke dag!

P.s. de rest komt later.. Ik loop achter sorry ;)

  • 15 Oktober 2014 - 10:06

    Nel:

    Hihihi...je heb het te druk wijffie!
    En in dat park? Geweldig!
    Ik las het en zag het park voor me,is een voordeel als je daar geweest ben want dan zie je helemaal voor je,jullie samen aan het hek daar......gilluhhhh!!!!!!!!
    Geniet maar verder daar wijffie

    Dikke knufff uit Zeeland!



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laurien

Het is zover ik ga naar Down Under!! En dit gaat gebeuren omdat ik voor minimaal 6 maanden als Au Pair aan de slag ga bij een gezin aan de rand van de stad Sydney.Het gezin bestaat uit moeder Mel & vader Saul en hun drie jongens Ethan (9), Casey (7) & Tyler (5). Ik moet dan ook zeggen dat ik heel erg veel zin heb om te beginnen bij mijn 'nieuwe' gezin. Maar daarnaast natuurlijk ook om nieuwe mensen te ontmoeten, familie te bezoeken en niet te vergeten veel plezier te kunnen maken in Australie!

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 576
Totaal aantal bezoekers 20383

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 23 Augustus 2014

Australië

Landen bezocht: