No surrender - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laurien Eggens - WaarBenJij.nu No surrender - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laurien Eggens - WaarBenJij.nu

No surrender

Door: Laurien

Blijf op de hoogte en volg Laurien

11 Augustus 2014 | Australië, Sydney

Oke ik was gebleven bij dinsdag 15 juli... Nou moet ik zeggen dat de week niet heel bijzonder was en gewoon verliep zoals het altijd gaat dus gaan we maar snel naar zaterdag 19 juli ;)

Zaterdag 19 juli hadden Saul en Mel gevraagd of ik wilde oppassen de hele dag en dat is dan ook wat ik gedaan heb ;) Ik ben die dag met de kinderen naar de speeltuin geweest en voor de rest was het een heel gezellig en rustig dagje.

Zondag 20 juli was mijn verjaardag ik had geen idee wat me te wachten stond aangezien ik alleen maar wist dat ik met de familie uiteten zouden gaan. Het ‘feest’ begon al vroeg haha. Na dat ik had gedoucht en aangekleed, hebben we met zijn alle ontbeten en kreeg ik een geweldig cadeau! Een bon om met een vriendin in de Sydney Tower te gaan eten. Ik zal even wat extra info geven over de Sydney Tower waarom dit een bijzondere plek is ;)

Sydney Tower is de hoogste constructie in Sydney en de rest van Australië. Tevens is het de op een na hoogste constructie van het zuidelijk halfrond. De toren steekt 309 meter boven het zakencentrum van Sydney uit.
De uitkijkgalerij (250 meter hoog) is open voor het publiek. De tafeltjes zijn naast het raam geplaatst (de hele verdieping heeft in de rondte een groot raam) op een plateau. Dit draait langzaam rond, zodat de gasten kunnen genieten van het schitterende uitzicht over Sydney. Sydney Opera House, Sydney Harbour Bridge en The Rocks zijn zichtbaar vanuit dit restaurant.

En ik kreeg ook nog een geweldig cadeau van mijn mams! Kaarten voor Jochem Myjer zijn show in mei! Dus qua de cadeautjes zat ik goed dit jaar haha.

Maar dit was nog niet alles van de dag… want daarna ben ik met Alisha wat gaan drinken in Newtown, een plaatsje niet heel ver weg van de stad en erg gezellig!. En moest ik weer op tijd naar huis om uiteten te gaan met de familie in Manly (plaats 20 min vanaf waar ik woon). Dit was zeer gezellig dus al met al ondanks dat het erg koud was (wat nieuw voor me is aangezien het in Nederland bijna altijd lekker warm is!) die dag een zeer aparte maar leuke verjaardag gehad 

En sorry lieve familie, Ik vergat even wat hoe kan ik dit vergeten?!... want ze hadden een verrassing.. Ik zou met mijn mams gaan skype maar daar zat ineens een deel van de familie mijn verjaardag te vieren :P En heeft die gekke familie voor me gezongen en ben ik het hele rijtje af gegaan en heb even met iedereen heerlijk kunnen kletsen! En ohja de familie Brown hier heeft jullie gehoord, want zoals iedereen die mijn familie kent weet dat het een chaos is meer zeker gezellig! :D

Maandag 21 juli tot en met vrijdag 25 juli waren weer zoals altijd werken en alles wat er bij hoort.

Zaterdag 26 juli was het dan eindelijk tijd om te gaan hockeyen op ‘echt’ gras en bij een nieuwe club namelijk ‘Warringah’. Dit is op de meest ideale plek ooit namelijk 10 minuten lopen vanaf mijn huis dus top!. Ik was er dan ook helemaal klaar voor maar het regende de hele ochtend keihard.. dus ik zag de bui al hangen (leuke woordspeling hea? Haha) maar goed, ik was op tijd op het veld, het was gestopt met regenen maar… er was niemand… dus ik belde naar die gene waarvan ik het nummer had en inderdaad het was afgelast… fijn…! Dus geen hockey.

Zondag 27 juli ging ik mee met de familie naar de ouders van Saul in Palm Beach waar we een lunch hadden. Na de lunch zijn we naar het strand geweest. (waar moet je anders heen hier :P) en heb ik samen met terry (vader van Saul )en Ethan een soort softbal gespeeld erg leuk om te doen en zijn de anderen gaan surfen. Aan het eind van de dag heeft de familie me afgezet bij de bushalte omdat ik in Newpoort (plaats 30 minuten van palm beach)had afgesproken met Kelsey om samen wat te gaan eten en dit was natuurlijk zeer geslaagd!

Maandag 28 juli tot en met 1 augustus waren zoals het er aan de begin van de week uitzag een normale werkweek… tot dat Tyler (5) woensdag ziek uit school kwam. Zo zielig bij zo’n klein ventje, lijkbleek, hoofdpijn, misselijk en bleek hoge koorts te hebben dus hij was de rest van de week thuis. En kon ik ook gelijk mee maken hoe het is om een ziek kind thuis te hebben twee dagen. Nou ik moet even zeggen, geen succes, je kan geen kant op maar je doet het met liefde dan hea ;)

Zaterdag 2 augustus ging hockey gelukkig wel door en kon ik eindelijk beginnen bij Warringah. Dit was zeer leuk en dus heb ik vanaf nu elke zaterdag iets te doen haha. Die avond had ik weer afgesproken met Kelsey en zijn we wat gaan eten in Manly. Wat zeer leuk was alweer.. :P

Zondag 3 augustus had ik met Alisha afgesproken in Newtown en zijn we zonder dat we dit door hadden naar de stad gelopen (dit is ongeveer anderhalf uur lopen)en hebben we daar wat gedronken en zat de zondag er alweer op.

Maandag 4 augustus tot en met vrijdag 8 augustus was op zich normaal tot dat Casey ziek uit school kwam op dinsdag met buikpijn en woensdag thuis bleef. Het viel gelukkig met hem allemaal wel mee dus was ook snel weer opgeknapt.

Zaterdag 9 augustus moest ik weer oppassen en ben ik met Casey naar zijn voetbal wedstrijd geweest. Oke, dit is toch wel leuk om te zien en zijn team won dus dat was super natuurlijk. Daarna had ik weer vrij en ben ik om kwart over 2 weer naar de hockey club gegaan om weer een wedstrijdje te spelen. Oke, we verloren met 4 -2 maar het was echt super leuk! Daarna was ik uitgenodigd om bij het gastgezin van Kelsey zelfgemaakte pizza te komen eten. Dit was erg gezellig en lekker haha. Als toetje hadden we pizza met chocola, aardbeien, banaan, kokos en honing. Hier is een woord voor: goddelijk haha. En om het af te sluiten zijn we met Andrew (hostdad Kelsey) en zijn moeder (ben even haar naam vergeten) gaan poolen. (ja, ze hebben een pooltafel in huis) En om het nog mooier af te sluiten zijn kelsey en ik nog wat gaan drinken in Dee Why beach. Dus een super leuke dag!

Zondag 10 augustus had ik voor de laatste keer met Alisha afgesproken in Sydney want ze gaat namelijk deze week na 6 maanden terug naar Nederland. Ook deze laatste dag was gezellig en ben blij dat ik je heb mogen leren kennen! Alisha, Ik wens je een goede reis terug en het allerbeste als je terug bent in Nederland! 

Vandaag maandag 11 augustus is niet heel bijzonder.. of misschien ook wel tyler kwam eerder uit school en moest naar de dokter omdat zijn oog heel pijnlijk was/is. Nu blijkt hij een infectie aan zijn oog te hebben die zeer besmettelijk is… dus kan hij de komende 2 dagen niet naar school (ik heb hem dus alleen) en moet iedereen zodra je voornamelijk zijn handen en ogen aanraakt handen wassen. Ik hoop dat niemand het hier gaat krijgen.. wish me luck :P




  • 11 Augustus 2014 - 13:10

    Flora:

    Volgens mij heb je een stukje van je verjaardag overgeslagen.... :) Of hebben we voor niets voor je gezongen????
    xxxx mama

  • 11 Augustus 2014 - 13:12

    Sjoukje:

    Hoi Laurien, ik lig altijd in een deuk om jouw reisverslagen. Zo leuk en letterlijk opgeschreven dat ik je soms gewoon kan zien / horen!! Hahaha echt super!

    Alleen ben je volgens mij een klein dingetje vergeten: op je verjaardag heb je ook nog geskyped met een zootje familie aan de andere kant van de aardkloot, toch??? ;-) Ik was er zelf niet bij, maar Kirsten heeft ons goed vertegenwoordigd!

    Meis nog heel veel plezier en tot het volgende verslag!!

    Groetjes en een dikke kus X


  • 11 Augustus 2014 - 13:42

    Laurien Eggens:

    Oh god! Ja, zal het er gelijk even bij schrijven! :D

  • 11 Augustus 2014 - 13:42

    Laurien Eggens:

    Oh god! Ja, zal het er gelijk even bij schrijven! :D

  • 11 Augustus 2014 - 15:15

    Tante Jo:

    TIS ZONDE zullen we dan maar zeggen, dat je je mooiste verjaardagskado ever even was vergeten ...... heeft natuuurlijk te veel indruk op je gemaakt, te veel emoties bij je losgemaakt dat je nu nog in shock was..... het is je vergeven! de taart was overigens heerlijk

  • 11 Augustus 2014 - 15:15

    Tante Jo:

    TIS ZONDE zullen we dan maar zeggen, dat je je mooiste verjaardagskado ever even was vergeten ...... heeft natuuurlijk te veel indruk op je gemaakt, te veel emoties bij je losgemaakt dat je nu nog in shock was..... het is je vergeven! de taart was overigens heerlijk

  • 07 Oktober 2014 - 10:54

    Flora:

    Schatje, 11 augustus was je laatste update. Het is nu bijna 11 oktober.....
    xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laurien

Het is zover ik ga naar Down Under!! En dit gaat gebeuren omdat ik voor minimaal 6 maanden als Au Pair aan de slag ga bij een gezin aan de rand van de stad Sydney.Het gezin bestaat uit moeder Mel & vader Saul en hun drie jongens Ethan (9), Casey (7) & Tyler (5). Ik moet dan ook zeggen dat ik heel erg veel zin heb om te beginnen bij mijn 'nieuwe' gezin. Maar daarnaast natuurlijk ook om nieuwe mensen te ontmoeten, familie te bezoeken en niet te vergeten veel plezier te kunnen maken in Australie!

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 517
Totaal aantal bezoekers 20382

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 23 Augustus 2014

Australië

Landen bezocht: