Perfect - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laurien Eggens - WaarBenJij.nu Perfect - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laurien Eggens - WaarBenJij.nu

Perfect

Door: Laurien

Blijf op de hoogte en volg Laurien

21 April 2014 | Australië, Sydney

Het is alweer een week geleden dus wordt het weer tijd voor een nieuw reisverslag... Ik heb heerlijk twee weken vrij (er is nu 1 week voorbij) dus kan ik geloof ik wel zeggen dat ik me prima vermaakt heb ;)

Vorige week dinsdag (15/4) had ik vrij en bedacht ik me dat ik nu wel een keer de 'Dutch Shop'' wilde gaan bekijken, ondanks dat het ongeveer 2 en een half uur rijden van mij vandaan is.. De reis verliep eigenlijk prima en was ook niet heel spectaculair moet ik zeggen. Eenmaal daar aangekomen ( het bleek in een of ander gat te zijn) het zag er heel oud hollands uit, heel schattig. Eenmaal in de winkel heb ik een paar Nederlandse producten gekocht en kwam ik tot de ontdekking dat er ook een klein restaurantje bij zat. Hier kan je dan bijvoorbeeld een haring eten of een kroket. Dat laatste heb ik gegeten maar ik moet zeggen.. Ik weet niet wat er mee gebeurd was onderweg naar Australie toe want het was gewoon weg vies haha.

Woensdag, ik zou deze gehele dag op de kinderen passen maar dit verliep spontaan anders omdat de ouders van Saul de kinderen mee namen naar de 'easter Show'. Dit is een evenement waar je van alles kan doen. Zo is er een klein atractiepark en kermis maar ook dieren, winkeltjes en noem maar op daar later meer over.. Maar ik had dus spontaan de hele dag vrij.
Saul was zelf toevallig nog thuis want hij moest zelf ook naar zijn werk in Sydney centrum en vroeg of ik al plannen had. Nee, natuurlijk had ik die nog niet. En dus vroeg hij of ik het leuk vond om de Art gallery te bekijken waar hij me ook weer kon oppikken. Dit vond ik natuurlijk wel een goed idee dus zo gezegd, zo gedaan :) Trouwens naast de Art Gallery is ook een groot park waar spontaan tussen half 12 en 2 veel mensen komen om te sporten. Echt van alles komt voorbij dus ik verveelde me niet... :)

Donderdag heb ik niet heel veel gedaan. Ik had er maar een relax dag van gemaakt ;). Vrijdag ben ik met de familie naar het strand geweest om te surfen en zwemmen. Ik was voornamelijk aan het zwemmen... Ik heb geen nieuw talent ontwikkeld, geen zorgen haha. En 's avonds zijn we met zijn alle naar de ouders van Saul geweest en hebben daar gegeten. Tot slot gingen we door naar de ouders van Mel in Palm beach om daar te slapen. Ik moet zeggen wauw! wat wonen zij mooi zeg! Ik zal het even omschrijven: Een huis op een berg met een geweldig uitzicht over Palm Beach. Het strand is dan ook maar 2 min lopen dus dat betekend wakker worden met de zee op de achtergrond.Het huis zelf heeft een appartement onder het huis en nog veel meer andere logeerkamers.Kortom het was top haha. Zaterdag waren we dus nog in Palm beach en heeft de familie me de omgeving laten zien. Dit was ook echt super! En daarna was het tijd voor mij om weer terug te gaan omdat ik zondag al naar de 'Easter show' zou gaan met Anna (au pair). (De familie bleef nog tot en met maandag).

Zondag had ik ten eerste met Anna afgesproken om surflessen te gaan volgen in Manly maar dit werdt vrijdag afgezegd door de organisatie omdat de zee te gevaarlijk was. En dus moesten we iets anders verzinnen en dit werdt (op aanraden van de familie) de 'Easter Show'. Ik had het al e beschreven wat het is en is dus erg leuk! Dus je kan het zo gek niet bedenken maar het is daar en groot dat het is! Het komt er op neer dat Anna en ik een geweldige dag/avond hadden.

Vandaag ben ik begonnen met mijn koffer inpakken en nee niet omdat ik bedacht heb om naar huis te gaan... Nee, ik ga een paar dagen naar Melbourne om de familie te bezoeken maar natuurlijk ook om meer van Melbourne te zien! Dus volgende week een verslag vanuit Melbourne ;)









  • 21 April 2014 - 10:00

    Tante Jo:

    getver wat een k.u.t. leven heb je daar toch

  • 21 April 2014 - 10:03

    Nel (liefste Tante):

    Klinkt allemaal geweldig hé!
    Ik ben zó blij dat je het naar je zin heb in dat prachtige Australie dat ik daar heel blij van wordt.
    Moet eerlijk zeggen dat ik mijn twijfels had hoor,jij daar aan de andere kant van de wereld zonder mij.
    Geniet lekker van de familie en geef ze @llemaal een dikke knuffel van mij en Klaas en zeg dat ik heel veel van hun hou. Wel doen hóór! Hou ook van jou hoor meisss.
    Zeg maar dat het hier allemaal goed gaat,als ze er misschien om vragen.Gaat altijd goed!
    Jij zal zien dat het leuk is om meer familie-leden te ontmoeten die je nog nooit gezien had.
    Dikke knufff meisss en..............blijf genieten hóór!

  • 21 April 2014 - 14:45

    Tante Jo:

    wat raar.....ik had meer tekst gepost, nou bij deze:

    je hebt wel degelijk een nieuw talent ontwikkelt: beach-hoppen

  • 23 April 2014 - 13:42

    Tante Sjoukje:

    Klinkt allemaal errug leuk en gezellig! Maarrrrrrrrrr...........we zijn NIET jaloersssss!! Nou ja: een klein beetje dan! ;-) Geniet nog lekker meis en hou ons op de hoogte. Heel erg leuk om jouw doen en laten down under te volgen! Keep on going! Dikke kussss xxx

  • 01 Mei 2014 - 10:08

    Laurien Eggens:

    Haha Tante Jo en ik moet zeggen dat Beach-hoppen is geweldig haha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laurien

Het is zover ik ga naar Down Under!! En dit gaat gebeuren omdat ik voor minimaal 6 maanden als Au Pair aan de slag ga bij een gezin aan de rand van de stad Sydney.Het gezin bestaat uit moeder Mel & vader Saul en hun drie jongens Ethan (9), Casey (7) & Tyler (5). Ik moet dan ook zeggen dat ik heel erg veel zin heb om te beginnen bij mijn 'nieuwe' gezin. Maar daarnaast natuurlijk ook om nieuwe mensen te ontmoeten, familie te bezoeken en niet te vergeten veel plezier te kunnen maken in Australie!

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 20435

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 23 Augustus 2014

Australië

Landen bezocht: