Laugh about it - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laurien Eggens - WaarBenJij.nu Laugh about it - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laurien Eggens - WaarBenJij.nu

Laugh about it

Door: Laurien

Blijf op de hoogte en volg Laurien

14 April 2014 | Australië, Sydney

Zo het is weer tijd voor een nieuw reisverslag... Zoals jullie al weten verlopen de werkdagen niet heel spectaculair en is ook niet echt iets om over naar huis te schrijven haha. Maar goed heb het nog steeds erg naar mijn zin!! Dus No worries ;)

Donderdagavond moest ik weer oppassen. Ik doe dit met plezier maar het onderdeel koken (en dan niet ingewikkeld laten we zeggen rijst koken of pasta een beetje die richting) is hier nogal een dingetje... Namelijk als ik dat moet doen wil de vrouw des huizes eigenlijk dat ik dit op exact de zelfde manier doe als zij. Nu het probleem ;) Ik probeer het altijd op haar manier te doen maar tot nu toe is het nog niet gelukt want ten eerste legt ze 30 keer uit (op een manier dat een kind van 3 het nog kan) dat ik bijvoorbeeld het eten in de gaten moet houden, moet roeren en het gas niet moet vergeten... Vervolgens gaat er altijd iets net iets anders dan zij zich had voorgesteld omdat ik nou eenmaal niet haar ben.. Dus het komt er inmiddels op neer dat het een lachwekkend gebeuren is voor Saul, voor mij lichterlijke frustratie aangelegenheid en Mel die heeft eigenlijk niks door haha (en even voor de mensen die nu denken, ze is brutaal of iets in die categorie. Ik moet u dan teleurstellen) Maar nu even waarom ik hierover begin donderdag was het pasta wat ik moest maken. Ik doe dit door een pan met water en de pasta er vanaf het aller eerste begin bij te voegen. Uiteindelijk heb je het zelfde resultaat maar de familie vond het maar een raar gebeuren ;) Maar wat vinden jullie? ;p (ik was trouwens niet van plan het te veranderen hoor ;))

Vrijdagavond was het weer oppasdag en heeft Mel het eten gemaakt wat ik een beter plan vond haha. En heb ik samen met de kinderen film gekeken en was de dag weer voorbij.

Zaterdag ben ik met Lisa en Anna naar Paddy's markets geweest in Sydney. Dit is een markt in een grote hal waar je vooral souvenirs kan vinden en andere hebben dingetjes. Daarna zijn we naar de Chinezen tuin geweest dit was ergmooi omgezien te hebben en met de meiden een zeer gezellig dagje.

Zondag regende het de hele dag maar ik had met Elisha afgesproken in Sydney en zijn we naar Darling Harbour geweest. Dit is een klein haven plaatsje in de stad waar je gezellig kan luchen en uitgaan. Dat eerste hebben Alisha en ik ook gedaan wat erg gezellig was en kwamen daarna spontaan een circus act tegen van een man die met zwaarden aan het 'spelen' was, erg indrukwekkend!

En zo zijn we weer op maandag. De activiteit vandaag is vandaag een relax dag en heb ik voor de familie tompoezen gemaakt dus ik kan niks meer fout doen vandaag;)


  • 14 April 2014 - 08:58

    Nel:

    Goed bezig meisss.
    Ga je ook nog langs lisa(onze nicht) of spreek je iets af in Sidney met haar?
    Wil ook wel koppelen hoor (!)

    Dikke knufff

  • 14 April 2014 - 09:07

    Flora:

    Zo te zien raak je aardig 'into the family' :) En wat dat koken betreft: ze is er dus nog niet achter dat je echt heel lekker kunt koken! Je moet het gewoon wat vaker aanbieden en zeggen dat je thuis wel moest koken omdat je moeder 't niet kon:) Ik mis je gebakken aardappeltjes enorm (hoewel Gerrit er ook een kei in is, eerlijk waar) en je pasta/ tonijnsalade.... mmmmmmmmmmmmmm
    Maar je bent goed bezig, lijm ze maar met tompoucen (ik schrijf dat nog graag op de ouderwetse manier). Dan komt de rest vanzelf. En je weet het: de aanhouder wint!
    Heel veel liefs en een dikke kus va je trotse mamsie.
    O ja... de postbode is onderweg, want met Koningsdag moet je uiteraard wel iets Oranjes aan :) :) :)
    xxxxx
    mamsie

  • 16 April 2014 - 09:23

    Laurien Eggens:

    Ik heb Lisa nog niet gesproken komt vanzelf een keer ;)

  • 16 April 2014 - 17:45

    Pieta:

    Klinkt leuk allemaal Laurien. Fijn dat je het naar je zin hebt! Veel plezier en we volgen je.

    Groetjes van ons,
    Pieta

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laurien

Het is zover ik ga naar Down Under!! En dit gaat gebeuren omdat ik voor minimaal 6 maanden als Au Pair aan de slag ga bij een gezin aan de rand van de stad Sydney.Het gezin bestaat uit moeder Mel & vader Saul en hun drie jongens Ethan (9), Casey (7) & Tyler (5). Ik moet dan ook zeggen dat ik heel erg veel zin heb om te beginnen bij mijn 'nieuwe' gezin. Maar daarnaast natuurlijk ook om nieuwe mensen te ontmoeten, familie te bezoeken en niet te vergeten veel plezier te kunnen maken in Australie!

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 20395

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 23 Augustus 2014

Australië

Landen bezocht: